Groen moet je doen!-dag

Vrijdag 20 mei was het een bijzondere dag. De “Groen moet je doen!”-dag. Alle leerlingen van de Arentschool hebben buiten les gekregen van Mark Terwiel (Wetenschap &Techniek) en Esther van der Eerden (Kunst & Ontwerpen) en de ouders van de groencommissie. Bijzonder veel kinderen hebben meegedaan aan de zonnebloemactie. De kinderen konden zelf een plekje kiezen op het schoolplein. Welke zonnebloem wordt het grootst? Heeft het kind wel een goede plek gekozen? We gaan het over een aantal weken zien. De leerlingen hebben verder zaadbommetjes gemaakt, zaadjes geplant en iedere groep heeft een bijenhotel gemaakt. Helaas gooide de regen in de middag wat roet in het eten, maar heeft iedereen gelukkig op tijd zijn zonnebloem geplant. De regen was uiteindelijk wel nodig, water geven was niet meer nodig.

Samen zorgen we voor het groene schoolplein. Deze dag gaan we zeker herhalen. Groencommissie, bedankt voor alle hulp. Deze samenwerking zetten we graag voort!